۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر
جستجو ورود اعضاء نقشه سایت
دفتر امور بانوان و خانواده
صفحه اصلی
سوالات متداول

سوالات متداول :

تاریخچه و هدف از تشکیل دفتر امور بانوان و خانواده چیست ؟
اولین مجموعه متمرکز بر مسائل زنان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و از آنجا که فعالیت این شورا در سطح سیاستگذاری و برنامه ریزی بود و ارتباط مستقیمی با مسائل اجرایی نداشت لذا مسئولان وقت وزارت کشور بر آن شدند تا برای انجام امورو ساماندهی فعالیتهای مرتبط با مسائل زنان و تقویت ابعاد اجرایی این حوزه اقدام به تشکیل دفتری جهت انجام امورمربوط به بانوان در وزارت کشور نمایند. بعداز تشکیل این دفتر ،دفاتری نیز تحت عنوان کمیسیون اموربانوان در سراسر استانداریهای کشور در سال 68 راه اندازی شدند که بعدها به دفتر اموربانوان تغییر نام یافتند که با توجه به واگذاری مسئولیتها و برنامه های خانواده نیز به این دفاترعنوان دفتر اموربانوان وخانواده بر آن نهاده شد و در حال حاضر تحت نظارت مستقیم استاندار محترم در حال انجام وظایف و امورمربوطه می باشد

· سامانه جامع اطلاعات بانوان شاخص استان و نحوه وارد نمودن اطلاعات در سامانه مذکور چگونه است ؟

سامانه اطلاعات بانوان شاخص اصفهان در سه قسمتِ بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان، آمار مربوط به حوزه زنان و مراکز مربوط به حوزه زنان طراحی شده است.‏در بخش بانک اطلاعاتی این سامانه، اطلاعات زنان شاخص اصفهان از جمله فعالان دانشگاهی، علمی و حوزوی، فعالان فرهنگی و هنری، مشاغل، زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار بر اساس شاخص‌ های تعریف شده، وجود دارد.در بخش آمار مربوط به حوزه زنان، آمارهای مربوط به زنان ایثارگر، زنان تحصیلکرده، ورزشکار، بانوان فعال در عرصه تجارت، آمار ازدواج و طلاق و آمار زنان روستایی در اختیار کاربران قرار می گیرد.در بخش مراکز مربوط به حوزه زنان نیز اطلاعات مراکزی همچون کانون‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان، بازارچه ‌های خود اشتغالی، مددسراهای بانوان، خانه سالمندان و امکاناتی که این مراکز در اختیار زنان قرار می ‌دهند، وجود دارد.لازم به ذکر است ، سامانه اطلاعات بانوان شاخص استان اصفهان فقط برای کارشناسان این دفتر و دستگاه‌ های اجرایی و تصمیم گیرنده استان قابل مشاهده است .

· قانون کاهش ساعت کاری بانوان شامل حال چه کسانی می شود؟

ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج می‌باشند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(222) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب1389/10/15 و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی از دستگاه اجرائی مستخدم و تأیید سازمان بهزیستی کشور یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دادگستری، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می شود.

تاریخ به روز رسانی: 1396/10/18
تعداد بازدید: 525
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به استانداري اصفهان ميباشد.
Powered by DorsaPortal